Thursday, February 26, 2009

Mahu Jadi Pasangan Ideal?

: :- INGATLAH,JIKA KAMU INGIN BERSIKAP BAIK KEPADA ORANG LAIN,KAMU JUGA HARUS BERSIKAP BAIK KEPADA DIRI SENDIRI. BERIKUT INI TERDAPAT 12 TIPS SEDERHANA YANG AKAN MEMBANTU KAMU MENCAPAI TUJUAN TERSEBUT.

1. BERSIKAP ROMANTIS
~ Gagalnya suatu hubungan kemungkinan besar dimulai dari kurangnya sikap romantik. Romantik bukan saja merupakan asas dalam suatu hubungn, tetapi juga memberikan letupan api cinta.

~Suatu hubungan harus secara berterusan bekerja untuk saling memberi dan menerima,serta terus bersikap romantis dan itu merupakan satu keharusan.

2. JANGAN PERNAH MERENDAHKAN DIRI
~ Jangan pernah menganggap bahawa kamu tidak layak bagi pasangan kamu. Jangan hanya duduk dan menyalahkan diri sendiri, hal itu hanya akan menghambat kamu untuk mencuba hal² baru di masa depan untuk lebih berkembang.

3. SELALU BERKATA JUJUR
~ Suatu hubungan dengan landasan kebohongan biasanya tidak berumur panjang. Bahkan jika kamu berbohong dan pasangan kamu tidak pernah tahu, hal itu akan mempengaruhi perasaan kamu sendiri dan pasangan kamu. Dengan hambatan itu,hubungan tidak akan pernah mencapai potensi yang maksimum.

4. JANGAN MELAKUKAN SESUATU HANYA UNTUK MEMBAHAGIAKAN PASANGAN KAMU
~ Dengan melakukan sesuatu hanya untuk menyenangkan pasangan kamu dan mencuba berkompromi dengan diri kamu sendiri,sepotong cinta kamu untuknya telah hilang.

~ Lebih baik jelaskan kepada mereka bahawa kamu tidak ingin melakukan beberapa hal yang tertentu, dan fikirkan suatu alternatifnya bersama².

5. JANGAN MINTA PASANGAN KAMU UNTUK MELAKUKAN SESUATU YANG KAMU TAHU TIDAK MEREKA INGINKAN
~ Jika kamu tahu bahawa pasangan kamu tidak menyukai untuk melakukan sesuatu yang kamu inginkan, janganlah dipaksakan.

~ Kamu dapat berkompromi atau menanyakan apa yang membuatnya tidak mahu melakukannya. Jika kamu tetap memaksa, kamu memang seorang yang egois atau kejam.

6. JANGAN MEREMEHKAN PASANGAN KAMU
~ Setiap orang pernah melakukan kesalahan dalam hidupnya, dan setiap orang bekerja atau berusaha untuk mendapatkan sesuatu dengan cara yang berbeza.

~ Jangan menilai pasangan kamu dari kesalahannya, tapi ubahlah kesalahan menjadi suatu hal yang baru untuk dipelajari.

7. JANGAN MENUNDA HAL² YANG KAMU JANJIKAN
~ Kepercayaan adalah suatu bahagian penting dari hubungan apapun hal dan hal tersebut perlu dikembangkan.

~ Jika kamu mengatakan akan melakukan sesuatu dan ternyata tidak, maka bagaimana pasangan kamu dapat mengandalkan kamu di masa mendatang? Tepatilah janji² kamu.

8. SELALU ADA UNTUK PASANGAN KAMU

~ Teman² selalu datang dan pergi, begitu juga dengan anak², namun pasangan kamu akan tetap bersama kamu dalam seluruh perjalanan. Tidak ada hal yang lebih penting dan indah di kala kamu dapat bersamanya dalam suka dan duka.

9. KOMUNIKASI
~ Carilah jalan untuk berkomunikasi lebih intensif dengan pasangan kamu. Kerana komunikasi merupakan kunci utama dalam suatu hubungan, jika kamu terlambat untuk menjembataninya,celah itu akan semakin besar dan susah untuk dijangkau.

10. JANGAN MELAKUKAN KECURANGAN ATAU TINDAKAN² YANG MEMBAHAYAKAN HUBUNGAN KAMU LAINNYA.
~ Kecurangan merupakan jalan yang cepat untuk menghancurkan suatu hubungan dibandingkan ketidaksetiaan atau melakukan hal² yang salah.

11. HARGAI PASANGAN KAMU
~ Berhati-hatilah untuk tidak memperlakukan pasangan kamu dengan buruk. Tapi hargailah pasangan kamu dengan keberadaannya. Dia pun akan melakukan hal yang sama bila kamu menghargainya.

12. BERSIKAP TERBUKA DAN MEMAHAMI KEINGINAN PASANGAN KAMU
~ Membina suatu hubungan diperlukan dua orang dan ketika salah satu mematikan hubungan tersebut, kerana mungkin kamu tidak bersikap terbuka kepada idea² dan keinginan² pasangan kamu, maka kamu tidak akan memiliki suatu hubungan sama sekali.

No comments: