Tuesday, October 19, 2010

TOP 10 RAHSIA LELAKI YANG PERLU KAMU TAHU!

BUKAN MUDAH MEMBONGKAR RAHSIA SEORANG LELAKI. MASAKAN TIDAK, ADA SAHAJA YANG SEBOLEHNYA MAHU DISOROK LELAKI SEBAGAI SALAH SATU USAHA UNTUK MENYEMBUNYIKAN KELEMAHAN YANG ADA. OLEH SEBAB ITULAH, SEBILANGAN BESAR GADIS MELABELKAN LELAKI SEBAGAI SEORANG YANG CUKUP KEBAL DENGAN RAHSIA MISTERI. AKAN TETAPI MEREKA SEBENARNYA TIDAK TAHU, BAHAWA SIKAP DAN KRITERIA LELAKI JUGA BOLEH DIKENALPASTI MENERUSI GERAK GERI DAN JUGA PERILAKUNYA. MUNGKIN DENGAN CARA INI, IA SEDIKIT SEBANYAK BOLEH MEMBANTU SI GADIS DALAM MENILAI MEREKA. JOM KITA LIHAT..

  • Perlu kamu tahu bahawa lelaki tidak akan tertarik dengan gadis hanya kerana dia mempunyai bentuk fizikal yang menarik. Apa yang pasti, lelaki cukup senang andai berdampingan dengan gadis yang bijak, boleh bersembang mengenai apa sahaja, dan tidak mengada-ngada tak kena tempat.

  • Lelaki juga mudah 'cair' jika gadis yang mereka kenali menyokong minat dan hobi mereka. Contohnya, jika si lelaki meminati sukan bola sepak, si gadis memberi sepenuh sokongan padanya. Pada masa sama, lelaki juga senang dengan gadis yang mempunyai banyak persamaan dengan dirinya. 

  • Lelaki bukan seorang yang 'mesra' telefon! Itu perkara yang perlu diketahui si gadis. Sudah menjadi adat bercinta, si gadis akan naik berang jika SMS yang dihantar buat kekasih hati lambat dibalas. Namun kamu perlu sedar, bahawa lelaki bukan jenis yang 'bersama' telefon 24jam. Mereka lebih gemar melakukan aktiviti lain selain dari berSMS.

  • Hampir 50% responden kaum Adam di negara membangun mengakui, lelaki dari Itali adalah kelompok yang begitu peka dengan fesyen. Jadi sebagai kekasihnya, lelaki cukup suka andai kamu memberi idea atau menegur mengenai gaya pemakaiannya. Tapi, teguran kamu biarlah berlapik ya.

  • Majoriti lelaki akan berasa serba tidak kena apabila mahu mempelawa gadis yang mereka suka untuk keluar dating buat kali yang pertama. Jadi jika kamu berada dalam situasi ini, cuba untuk menenangkan lelaki itu dengan berbual-bual topik ringan dengannya misalnya tentang filem terbaru atau lagu kegemarannya.

  • Lelaki cukup pantang dengan leteran dari gadis! Kamu perlu sedar bahawa lelaki adalah golongan yang tidak suka dikongkong. Jadi adalah lebih baik andai kamu menasihatinya andai si dia ada melakukan kesilapan dari terus 'menghamburkan' leteran yang meleret-leret. Panas telinganya nanti! 

  • Lelaki kurang mengerti dengan bahasa tubuh kamu. Lebih teruk, lelaki juga tidak faham dengan makna kata-kata kiasan yang kamu tuturkan padanya. Tapi, jangan mudah melenting kerana lelaki sememangnya tidak suka dengan 'bahasa' yang berkias-kias. Jika ada perkara yang kamu tidak puas hati, cakap sahaja padanya. 

  • Pita suara lelaki adalah lebih panjang berbanding perempuan. Saluran nafas mereka juga 30% lebih besar. Jadi tidak hairanlah jika suara lelaki lebih kuat dan  besar terutamanya bila dengar mereka 'menjerit'.

  • Berapa ramai perempuannya yang cantik-cantik, kamu perlu tahu bahawa lelaki hanya mempunyai seorang gadis sebagai teman sehidup semati. Ya, lelaki sering dicop sebagai seorang yang nakal, suka mengusik perempuan dan sebagainya. Tapi ketahuilah bahawa andai dia sudah bersedia untuk mempunyai komitmen, mereka hanya akan memberi tumpuan terhadap seorang perempuan sahaja.

  • Lelaki lebih mudah terpengaruh dengan persekitaran. Terutamanya dalam hal yang berkaitan keseronokkan dan kebebasan. Tidak hairanlah andai teman lelaki kamu mula 'berubah sikap' setelah berjumpa dengan rakan-rakanya. Hmm, bila bersama kamu, mereka jadi 'OK' balik. 
ili balqis 

No comments: