Wednesday, October 13, 2010

TIPS ELAK JADI MANGSA GANGGUAN SEKSUAL

Anda marah apabila diri dijadikan mangsa gangguan seksual? Tetapi ada kalanya kamu yang sebenarnya membenarkan diri menjadi gangguan seksual. Oleh itu, jangan perangkap diri kamu sendiri. Berikut adalah tips untuk mengelakkan diri dari jadi mangsa..

Jangan Berpakaian Seksi



  • .Pakaian yang menjolok mata merupakan antara faktor utama kamu dijadikan sebagai mangsa. Ada kalanya lelaki yang tidak ada niat untuk melakukan perkara yang tidak baik pun boleh terdorong melakukan perkara yang tidak baik apabila melihat pakaian kamu yang seksi




Pergaulan Yang Tiada Batasan




  • Harus sentiasa ingat pergaulan antara perempuan dan lelaki perlu ada batas-batasnya. Memberikan kebebasan untuk lelaki bercakap apa-apa sahaja dan menyentuh tanpa ada batasan itulah yang boleh menjerumus kepada maslah gangguan seksual.




Hormati Diri Kamu




  • Ertinya jangan terlalu mudah membenarkan lelaki menyentuh kamu walaupun tidak ada tujuan yang mencurigakan. Tidak kiralah sama ada lelaki tersebut rapat ataupun tidak dengan kamu. Hormatilah diri kamu daripada diperlakukan sesuka hati.




Had Dalam Bergurau




  • Kebiasaannya apabila bergurau, kamu jadi terlupa serta membiarkan diri disentuh dan kamu juga tanpa segan akan bertepuk tampar dengan lelaki. Seharusnya ini tidak berlaku kerana biar pun dalam keadaan bergurau kamu harus mengikat diri kamu dengan batas-batas pergaulan.




Elak Mengeluarkan Sebarang Perkataan Lucah




  • Biar bagaimana rapat sekali pun hubungan kamu dengan sesiapa pun jangan merendah diri dengan berbicara yang berbau lucah. Faktor ini antara yang mendorong lelaki berani untuk mengganggu kamu berbentuk seksual.

http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=ilibalqis86





No comments: