Friday, August 12, 2011

Jika Hati Jatuh Cinta

assalamualaikum.  :)


bismillahhirrahmanirrahim. 

Yaa Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu,

agar bertambah kekuatan 
untuk menyintaiMu. 

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku 
menyentuh hati 
seseorang yang hatinya tertaut 
padaMu agar tidak terjatuh 
aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku
padanya
agar tidak berpaling
daripada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu,
rindukanlah aku 
pada seseorang
yang merindui syahid 
di jalanMu.

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta 
kekasihMu, janganlah
kenikmatan itu 
melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di
sepertiga malam terakhirMu. 

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada 
kekasihMu, jangan biarkan aku 
tertatih dan terjatuh dalam perjalanan 
panjang menyeru manusia
kepadaMu.

Ya Allah,
jika kau halalkan aku 
merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku 
melampaui batas sehingga
melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu 
abadi hanya kepadaMu.

amin..ya robbal alamin 


No comments: